sobota, 29 grudnia 2012

DIY- DOMOWY MACERAT POKRZYWOWY DO WŁOSÓW



Jako, że jestem fanka olejowania włosów, zapragnęłam mieć coś nowego w swoim małym zbiorze. Akurat miałam zasuszone liście pokrzywy, wiec wykorzystałam je w moim maceracie, i tak o to powstał kolejny olejek do włosów!




CZYM SĄ MACERATY?
______________________________________

Maceraty – oleje roślinne z wyciągami z kwiatów, pąków lub ziół. Tego typu olej zawiera oprócz oleju bazowego, rozpuszczalne w tłuszczach substancje aktywne z danej rośliny. Otrzymywane są przez moczenie kwiatów lub ziół w oleju roślinnym, poddawanie przez kilka tygodni działaniu promieni słonecznych i przefiltrowanie. Olej otrzymuje nazwę rośliny, której wyciąg zawiera olej bazowy. Maceraty są bardzo wrażliwe na ciepło i światło, dlatego też nie powinny być ogrzewane oraz narażane na działanie promieni słonecznych.Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Maceraty



Jak wiadomo pokrzywa wykazuje właściwości oczyszczające, zwalczające wolne rodniki. Stosowna jest również na porost włosów. Zawiera wiele składników odżywczych, dlatego też wykorzystywana jest od wieków. Następnym razem do wzbogacenia mojej mieszanki dodam łopian również świetnie działający na włosy, jednak tym razem nie miałam go pod ręka, wiec padło na sama pokrzywę.

JAK PRZYRZĄDZIĆ DOMOWY MACERAT?
______________________________________

Czyste ziele lub świeże zioła zalewamy olejem bazowym. Ja użyłam zwykłego oleju słonecznikowego. Do słoika włożyłam 2 garście pokrzywy i zalałam ją olejem , tak aby przykrył ją cała.
Następnie słoik mocno zakręciłam i odstawiłam na miesiąc, codziennie wstrząsając słoik. Po upływie miesiąca oddzieliłam liście pokrzywy od oleju za pomocą sitka.




Gotowy macerat przelałam do butelki po innym oleju i wstawiłam do lodówki. I Gotowe!


Jak tylko skończę ten macerat, biorę się za przyrządzanie kolejnego, ale tym razem z mieszanki kilku ziół.


16 komentarzy:

  1. kiedyś na pewno spróbuję, bo widzę, że przepis prosty ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosty a jaka skuteczność :)
      warto spróbować :)

      Usuń
  2. na pewno się w to pobawię ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedrogo a zawsze samemu można stworzyć cos ciekawego:)

      Usuń
  3. Ja nie mam cierpliwości na domowe wyroby kosmetyczne - raz zrobiłam peeling do ust i nigdy więcej :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba trzeba lubić :)Ale domowe peelingi to jedna z przyjemniejszych spraw:)

      Usuń
  4. Bardzo fajny przepis, chcemy takich postów więcej:)

    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie więcej , na pewno ;)
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Hej,
    Zostałaś nominowana do Liebster Award zapraszam http://diamondtearkosmetyki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Oryginalny, ciekawy i zarazem niedrogi pomysł :)
    Wypróbuję z pewnością ;)

    Pozdrawiam i obserwuję :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I oczywiście naturalny a to najważniejsze :)
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Mi by się nie chciało nic samej zrobić. :P

    Z tego co widzę, bierzesz udział w konkursach, dlatego też zapraszam Cię na moje rozdanie. Do wygrania m.in. kosmetyki Miyo: http://kkamilaa.blogspot.com/2013/01/urodzinowy-giveaway.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt .Potrzeba dużo czasu i chęci ale jaka satysfakcja ! :)

      Usuń
  8. Świetny pomysł :D Ja niestety nie mam pokrzywy teraz, a nie mam pomysłu na zastosowanie innych ziół

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można wykorzystać suszona pokrzywę w torebkach :)

      Usuń



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...